Roger är allas våran bästa vän!

Oj, fantastisk dag! Nästan alla i klassen har börjat prata med varandra och halva klassen satt tillsammans på lunchen!
Klassen känns otroligt(!) bra! Andra dagen och folk har börjat prata massor med varandra! På förmiddagen fick vi först skriva lite om oss själva och så, för att lärarna ska lära känna oss snabbare. Sedan var det PENNBYTE! Hahaha, fruktansvärt kul! Vi blev indelade i grupper, tre-och-tre, och varje grupp fick en penna. Sedan skulle man ut i skolan, eller på stan, eller vad man ville, och försöka byta till sig så bra saker utav den här pennan. Vi var bra!
 Tillslut hade vi: en strömming, en böckling, ett stort paket tunnbröd, en oöppnad te-latte flaska, två presentkort på 150 kr/kort på någon sminkprovnings grejsomojs, och grubbelgubbar! Ja, allt detta kan man alltså få för en penna. Haha! Åh, men otroligt kul var det! Vi gick först till HM, där vi fick 4 st "vip-inbjudande" med 20% rabatt och gratis frukos för två. Haha, dessa använde vi oss av när vi bytte till oss det andra, och fiskarna fick vi!
Efter lunch så skulle vi till bollan och göra en massa sammarbetsövningar, och jag tycker sånt är kul! I slutet fick vi även veta vinnarna av pennbytet, och det var en grupp som hade fått en stor, pappkartongs seafun-gubbe! Haha, han döptes till Roger, och ska stå i vårt klassrum. Han är vår klassmaskot. Han ska få vara med på varje skolfoto, och på studentflaket! Haha!
Jag tycker om min klass! Känns som att det inte kommer bli några grupperingar. Visst kommer självklart man vara mer med vissa och så, men jag tror inte att det kommer bli som två grupper som snackar skit om varandra. Allt känns jättebra! Alla verkar trevliga, lättsamma och roliga!
Åjusste, de i min penngrupp var jättesnäll som lät mig få ta-latten! Åh, nu ska jag gå och köpa lättmjölk, för det ska blandas med det! Hej!

how to make a gif

Avtryck
Poet: johanna

Haha låter som är skön klass ;D

2011-08-19 @ 18:16:52
URL: http://annahoj.blogg.se/

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0