Dag 15 – Mina drömmar

Jag drömmer om så mycket. Det är så mycket jag vill. Mest av allt drömmer jag nog om ett liv helt bestående av lycka, men så funkar det ju inte. Om den där extremt lyckliga sagokärleken, men sånt finns ju inte heller. Om en stor villa, med en stor tomt och äppelträd och jordgubbsland. Om den perfekta familjen.
Jag drömmer även om mindre saker. Som resor. Upplevelser. Åh, jag älskar att uppleva! Få erfarenhet. Om allt. Jag vill vara klok som en bok. Jag drömmer om att alltid ge de svar man vill ha, säga sånt som passar. Jag vill vara varm. Jag tror att jag är ganska varm.
Men jag drömmer även om kvällar under varma filtar tillsammans med någon man älskar. Mysiga promenader. Fina färger. Löv. Varm nyponsoppa. Snöbollskrig. Pulka. Isande kyla. Få värma sig. Slask och tö. Gul-brunt gräs. Plocka tussilago. Första vitsippan. Gå utan vinterkängor. Gå utan skor. Bada i havet. Allt detta drömmer jag om, allt detta kan jag göra. Allt detta vill jag göra tillsammans med någon.
Jag drömmer nog ganska mycket om kärlek. Ja, det gör jag.

Avtryck
Poet: Krax

fint!

2011-07-11 @ 00:28:41

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0