Dag 27 – Min favoritplats

Äntligen en som inte var så svår!
Det finns 5 ställen som jag trivs extra bra på. I skogen, nära havet, i skolan, i kyrkan och i stugan.

Jag älskar naturen, och det känns så fridfullt i skogen, lika med havet. Jag finner lugn i naturen. Behöver jag lugna ner mig så går jag ut i skogen, eller någonstans nära vatten. Jag kan inte riktigt förklara varför, det kanske inte finns någon förklaring varför.

Varför jag trivs så bra i skolan känns alldes för personligt för att förklara så vi hoppar till kyrkan. Utan kyrkan skulle jag absolut inte vara samma person som jag är idag. Kyrkan har hjälpt mig otroligt mycket, och den har varit en del av mitt liv så otroligt många år nu. Där har jag träffat så många fina personer, och upplevt många fina stunder. Där känner jag mig som hemma, där känner jag att jag hör till. Där är jag.

Min stuga älskar jag, där är det både nära till hav och skog. Trots att jag älskar at vara där ute, på en ö i stockholmsskärgård, så kan jag inte vara där ute för länge, det har hänt så mycket där ute, som jag inte klarar av. Allt blir så verkligt där. Alla känslor är så nära på något sätt. Man kan riktigt ta på dem, känna på dem, lukta och smaka på dem. Men det törs jag inte, så jag låter bli.
Det är så mycket som blir enklare där ute också, jag tänker inte lika mycket.

Sedan har vi ju Undersvik också. Men jag vet inte. Samma sak där, allt är så nära, alla känslor. Som i stugan, fast istället så blir mycket jobbigare. Men jag gillar Undervik.

Avtryck

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0