Det finns små blåa hästar här i världen.

Hela kvällen har jag suttit invirad i en filt på campingen på Gräsö (:
Det regnar här, men det gör ingenting. Det blir lite höstkänsla över det hela. Konstigt nog längtar jag till hösten. Det väntar så mycket bra i höst. Börjar gymnasiet, åker till London, och massa annat bra. Efter i midsommras kommer det bara bli mörkare och mörkare ute. Konstigt nog känns det inte så tokigt ändå. Fina färger i höst. Tända ljus och nyponsoppa. Varm choklad, kompisar, tjocka täcken och film. Promenader bland höst löv.
Jag längtar faktiskt lite.
Kommer få träffa många nya personer i höst. Ny klass. Ny skola. Nytt allt.
Trots att jag vet att även denna höst kommer bli jobbig, så gör det inte så mycket. Jag vet ju om det, och det finns allid ljus. Trots att jag kommer känna mig så liten när mörkret omsluter mig, när kylan griper tag i mig. Det kommer bli kallt och mörkt, inne som ute. I mig som i naturen. Och trots att jag kommer sucka över alla läxor, och över allt som blir tio gånger jobbigare på hösten, så tycker jag det är mysigt. Det gäller bara att jag ska komma ihåg att jag tycker det, när väl hösten kommer.

Avtryck
Poet: Linda

Och när det blir november o allt känns trist o tråkigt så är det tänkt att en liten Arvid/Ella-Lova skall komma..! Så då får moster Tova en massa bäbismys!

Härligt att ni hade det mys på Gräsö. Fin ny blogg du startat! Puss

2011-07-05 @ 15:01:32

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0