Åh. det finns så fina människor som smyckar den här världen med leenden.

Idag är en sån där dag som bara är fantastiskt fin.
På förmiddagen var vi på högskolan med klassen, på föreläsningar om hållbar utveckling. "Hållbarhets turnén".
Det var intressent. Mitt i var det en paus, och då kunde man hämta fika, men även prata med personer från olika företag som var där och föreläste. Bland annat Coca Cola och Ikea.
En från pantamera var också där, och visade bland annat en bild på något slags "pantburksrör"  <-- en sån. Någon undrade varför det inte fanns så många sånna i Gävle, och han sa att ifall någon var villig att hjälpa till att sätta upp sånna fick de gärna höra av sig, och jag, Petra och Anna har ju inte så mycket annat för oss liksom, så vi tänkte att när vi ändå håller på så kan vi ju hjälpa till med det. Fast jo, vi har ganska mycket att göra. Men ändå.

På lunchen åt jag, Petra, Anna och Alexandra på stadshuset - igen. Kikade lite statistik och så, och ifall vi ska bygga vidare på det här med bilnyckeln på något sätt. Pratade även lite om sommarkväll, för det ska vara en modevisning, som vi ska få vara delaktiga i på olika sätt.
Alla är så possitivt inställa till det, både de i kommunen och de från statsbussarna, och det käns så härligt. Just att ha gjort något lyckat och något bra är en så enorm självförstroendes-puff. Att känna att man åstakommit något bra liksom.
Hon som vi arbetet med mest sa även att vi var välkomna när som helst med idéer ett ifall vi skulle göra något projetarbete i trean eller liknande, och det känns så otroligt skönt.

Efter lunchen var det engelska, och vi hade "låtsas- nationella" Vi skulle skriva uppsats. Jag fick beröm av min lärare, det var skönt. Det känns som att det var väldigt länge sedan jag fick höra någonting uppmunttrande från en lärare.

Sedan på historian fick vi tillbaka proven, jag todde det hade gått dåligt, men det hade det inte, jag fick det jag siktade på.

Det var en bra dag idag.

Avtryck

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0