Kom igen, nu kööör vi!

Hej okej nu är det så här. Jag var i Västerås, jag var på dinocon. Jag mår ASBRA! Snart är det sommar, och jag ska ge allt innan dess! I sommar ska jag gå runt och gör en massa, massa fel. För på sommaren har man råd att göra fel, nu måste allt vara rätt helt tiden för allt man gör betygsätts. I sommar ska jag vara så fri så fri så fri, och göra FEL, och tycka att det är okej. Lära mig leva med det. Allt måste inte vara perfekt hela tiden. I sommar ska jag göra annorlunda och jag ska göra fel och jag ska ta konsekvenserna som inte blir ett dåligt betyg.

Det är jobbigt att vara samhällsvetare, för man får hela tiden höra om hur fel och trasig världen är. Om hur dåligt samhället är och hur hemska människor är. Men faktum är att allt är så jävla vackert så man skulle kunna dö.
Det är så fint att det som växer på vissa träd kallas för näsor, och det är så fint att det är vitsippor överallt, och det är å fint att man får vårstäda, och det är så fint att det är ljust, och det är så fint att det finns så bra människor, och det är så fint att leva. Så sluta säg att världen är trasig, och att samhället är fel, för det är bara personer som är trasiga och fel. Det är personer som förstör och det är personer som formar, så sluta skyll på världen för det ligger hos er.

Grejen är det att man måste leva i nuet. Det har jag kämpat väldigt hårt för att lära mig, och det är inte enkelt, men det är fint nu och det bryr jag mig om. Därför kommer inte jag sota ned det fina med att oroa mig inför hur illa framtiden kommer bli med tanke på hur trasigt allt är redan nu och allt tycks ju gå i fel rikting, men de som påstår detta gör heller ingenting.

Ärs. Världen är fin och det är människor som är trasiga, men vårnaturen har en magisk kraft att hela. April slog snett, men jag är glad.

Avtryck

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0