etthundratjugotre kan delas med tre eftersom att ett plus två plus tre är sex, och det kan delas med tre.

Jag ville liksom bara påpeka att jag hatar matte. Ännu mer hatar jag nog primtal. Jag förstår vad ett primtal är. Absolut. Men jag för förstår verkligen inte vad jag har för nytta med att veta att elva är ett primtal eftersom det bara kan delas med sig själv och ett??! VAD HAR JAG FÖR ANVÄNDNING?!
Lär mig använda mina kunskaper på ett vettigt sätt istället för att bara proppa mitt huvud fullt med kunskap jag inte vet hur jag använder!

Avtryck
Poet: Krax

En sak som gör att primtal är mycket användbart och FAKTISKT förenklar livet är när man ska hitta minsta gemensamma nämnare och inte vill ha för stora tal :)

2011-09-06 @ 23:15:38

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0