Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.

Betygen. Nya systemet är skumt. Känns lönlöst att sikta högt, eftersom man måst fylla i ALLT i E för att kunna få högte än E och ALLT i E och C för att få C, och ALLT i E, C OCH A, för att kunna få ett A. Och kraven för ett A är inte dåliga...  Det ända jag bryr mig om att få ett A i nu är svenska. Det SKA jag ha, restan kan jag få E i likagärna..
Innan var det ju så att även om man uppfyllde allt för G, mesta delen av VG, och nästan allt av MVG-delen så kunde man få ett MVG, men i det här fallet skulle du hamna på D, med det nuvarande systemet- vilket motvarar ett G+ eller VG-.... Sämst. Känns omöjligt att få bra betyg..

Det finns massa mer saker jag oroar mig för också.. men är ganska trött på nya systemet.. men när jag lärt mig förstå det blir det nog enklare att nå högt.

Avtryck

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0