Han är inte här, han lever!

Hemkommen från Undersvik. Fantastiska och helt underara Undersvik. Som valigt efter ett kyrkoläger så nynnar jag på flera olika psalmer i fleeera dagar efteråt, och det är helt galet irriterande då de inte finns på youtube, eller någon annanstans på internet.

Jag var på DÅM; distriksårsmöte.
Vi satt i  möten nästan hela tiden, och det var jobbigt. Diskussionerna blev väldigt långdragna och folk tjafasade om småsaker man kunde ha släppt för länge sedan. Man kom ofta ifrån frågan i sig, och började diskutera andra saker. Personer blev irriterade, alla var trötta, min församling skämde gång på gång ut sig, och allt kändes ibland väldigt oorganiserat. Pga de långa diskussionerna kom vi efter schemat, och allting tog längre tid än planerat. Och jag tror att jag fått en annan syn på demokrati efter det här. Det kanske inte är så himlans bra ändå. Folk vet ju inte vad de röstar på, de går bara med på att det klubbas igenom för att de är trötta på att dskutera; med andra ord - Maria församling hade inte så många som samtyckte med dem. Oss.



MEN. Det var helt fruktansvärt roligt! Som vanligt har jag varit en känslobomb som jag alltid är i Undersvik. Jag har haft ett överskott av lycka som brännt i hela kroppen och inte vetat hur jag ska kunna bränna. Klättrat i träd, sprungit i kylan på kvällen utan jacka utan att frysa. För när man är sådär varm inombords så spelar de faktiskt ingen roll hur kallt det är ute. Jag har skrattat mycket. Lekt roliga lekar. Njutit på bryggan med vänner, med fotande och gitarrspel. Har kännt mig sådär fri som man bara kan känna sig i Undersvik.



Jag har också gråtit så jag fått ont i hela kroppen. Så ögonen svidit dagen efter, så man skakat, hulkat, och bara gråtit. Fått näsdukar och en massa kramar. Kramats med vänner som gråtit under mässan. Suttit i kapellet och tänt ljus. Tänkt. Bara varit. Det är så fint med kapellet. Att man kan vara så stilla där.



Men där är det inte slut.  Vi har gjort mer än så. Vi har tagit en massa massa massa beslut. Vi har tyckt och tänkt. Påstått och hållt med. Sagt emot och föreslagit. Vi har skrikit "JA!" och "VOTERING!".
Gått på promenader, sovit dåligt i väldigt knarrande sängar, ätit mycket mat, ätit nästan ännu mer godis. Träffat fina människor, och allt sånt där annat man också gör när man är i Undersvik.

Avtryck

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0