Vi är klaraste blå, grön, röd, lila, gul och allt därimellan i en färglös värld.

Det är konstigt. Inte som det brukar. Har sett masvis med alldes för torrt gräs, och gula  löv, men det känns ganska skönt. Riktigt bra. Hela sommarn har jag känts som en bomb i väntan på att få sprängas. Nu har den sprängts. Nu känner jag mig nöjd. Nu får hösten komma om den så vill.
          Jag brukar bli så nere under hösten, och vintern för den delen. Men nu är jag berädd. Men den här hösten skriker förändring! Ny skola ny klass, förhoppningsvis flytt, en utomlandsresa och en tillkomling till familjen.
Jag har bestämt mig för att den här hösten ska mycket förändras, iallafall jag. Allt ska vara på samma sätt, fast bättre.
          Den här sommarn har kännts som ett tidsfördriv. En paus, från livet. Men man kan inte stoppa livet. Nu vill jag vakna. Vill inte att det ska stå på paus. Snart börjar skolan. Längtar.
          Visst har det varit en fin sommar, jag har gjort mycket roligt, fått vila ut mig. Men jag har saknat skolan.
Allt har varit så stillastående. Snart blir det fart igen. Snart blir det liv. Ja, snart är det dags att vakna. Och jag kommer vara utvilad. Jag kommer vakna utvilad. Full av energi och kraft. Denna höst ska få stå för förändring. Jag vet inte riktigt hur än, eller på vilket sätt, men det märker jag nog.

Kärlek/ t.
..............................................................................................................................................................


Avtryck

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0