Dag 09 – Min tro

Jag tror på allt. På tomten. På Gud. På andar. På ödet. På påskharen. Och på kärlek. Och allt därimellan. Eller, det finns en sak jag inte tror på- tandfen. Det är ju bara löjligt.
Allt annat tror jag på. För, jag menar, varför skulle det inte finnas?
Jag tror inte att den där snubben i röd dräkt och låtsas skägg som kommer en gång om året är tomten, men jag tror att tomten finns. Jag tror inte att det sitter en stor självlysande guldig snubbe på ett moln och bestämmer vad som ska ske här i världen, men jag tror vet att det finns en gud. Likaså tror jag inte på flygande lakan som låter "Buuuuh" om kvällarna. Men jag tror att det finns spöken.
Livet känns mer hoppfullt och spännande på något sätt om man tror på saker ch ting, även om det inte alltid verkar så trovärdigt, men iallafall, varför inte?



Åjusste, glömde nästan! Mest av allt tror jag på små mini-kossor, med fläckar och vingar som flyger omkring i gräset, och hoppar på vattenpölar!

Avtryck

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0