En riktig advent.

Jag hade en magisk helg den här helgen.  Allt var fint, trots att jag hade ont i fötterna. Det var som i en saga. Alla var finklädda, alla dansade. Musiken var fin. Det var trerättersmiddag och mingel innan. Vi skålade vid tolvslaget och önskade varandra ett gott nytt år. Det var en riktig advent.
Efter balen skulle vi fira mässa i kyrkan. Vi gick på vägen längs massa marschaller, det var småkallt, och det regnade lite. Kyrkklockorna ringde. Det var fint. Det kändes som en saga. Fina Undersvik.
Efter alltihop, vid klockan 03, satt jag uppe med världens finaste människa och pratade till 04.40, innan jag gick och lade mig. Det var ett fint samtal, trots att det var svårt att förstå.
Åh, det var definitivt en riktig advent. Den riktigaste jag någonsin kommer fira.

Avtryck

Sänd en tanke:

Avsändare:
Jag kommer igen

E-postadress: (publiceras ej)

Virtuell verklighet:

Tanke:

Trackback
RSS 2.0